Kursus Profesionalisme Untuk Pemandu, Pengawal Keselamatan & Pembantu Pejabat

26-27 Apr, 2017, Vistana Kuala Lumpur

IPA Training is Registered with

Learn from the Best

K. Pathmanathan adalah pemegang ijazah dari Universiti of London dan mempunyai lebih daripada 10 tahun pengalaman dalam bidang pengajaran dan pengendalian kursus.

 

Beliau merupakan seorang pelatih yang mengendalikan kursuskursusnya secara praktikal dan menggalakkan maklumbalas dari para pesertanya.

 

Profil korporat beliau meliputi aktiviti-aktiviti sebagai penasihat korporat kepada badan-badan pengajaran tinggi dan penganjur kursus dan latihan profesional.

 

Beliau mempunyai banyak pengalaman melatih pemandu-pemandu korporat dari sektor kerajaan serta badan-badan swasta. Latihan beliau dalam bidang ini meliputi cara-cara yang boleh dipraktikkan oleh para peserta supaya meningkatkan mutu kerja mereka samaada di tempat kerja mahupun di jalanraya.

 

Beliau menyediakam sesi kaunseling untuk para korporat yang menghadiri kursus ini untuk menggalakkan mereka bekerja dengan lebih beretika di samping dapat mengurangkan perkara yang tidak diingini daripada berlaku di jalanraya.

 

Maklumbalas yang didapati daripada para peserta menunjukan bahawa kursus ini berjaya dam memberi faedah kepada mereka secara peribadi dan professional.

Venue Details

Vistana Kuala Lumpur
9 Jalan Lumut, Off Jalan Ipoh, 50400 Kuala Lumpur - 50400
Phone : (603) 4042 8000
Fax : (603) 4041 1400

Click For Hotel Location

Contact us

Juliany,
03 2283 6109
juliany@ipa.com.my

Phoebe,
03 2283 6100
phoebe@ipa.com.my 

FOR CUSTOMISED IN-HOUSE TRAINING
Jane,
03 2283 6101
Jane@ipa.com.my

ADDRESS 
A-28-5, 28th Floor, Menara UOA Bangsar, 
No.5, Jalan Bangsar Utama 1, 
59000 Kuala Lumpur
www.ipa.com.my

KANDUNGAN KURSUS
  • Kemahiran Komunikasi
  • Sikap Kerja Positif
  • Motivasi Ke Arah Kecemerlangan
  • Cabaran Produktiviti
  • Kerja Melalui Pasukan
  • Pemandu Profesional, Pembantu Pejabat Dan Pengawal Keselamatan
  • Peranan Pemandu, Pembantu Pejabat Dan Pengawal Keselamatan Ke Arah Meningkatkan Imej Organisasi
  • Penggayaan Diri Dan Peribadi Yang Profesional
  • Etika Perkhidmatan
  • Pelan Tindakan
SIAPA PATUT HADIR
  • Pemandu
    Pembantu Pejabat
  • Pengawal Keselamatan


METODOLOGI
  • Ceramah
  • Kajian Kes
  • Perbincangan & Aktiviti Berkumpulan
  • Permainan
  • Sesi Soal Jawab


 
HARI PERTAMA
9:00 KEMAHIRAN KOMUNIKASI
  • Memahami proses komunikasi
  • Komunikasi dengan majikan anda
  • Komunikasi dengan rakan sekerja
  • Komunikasi dengan pelanggan
  • Halangan komunikasi berkesan
10:45 SIKAP KERJA POSITIF
  • Memahami sikap sendiri
  • Sikap Positif dan Sikap Negatif – Kesannya
  • Cara-cara mengubah dan membentuk sikap positif
  MOTIVASI KE ARAH KECEMERLANGAN
  • Memahami motivasi
  • Menggunakan teori-teori motivasi untuk meningkatkan produktiviti
1:00 Makan Tengah Hari

2:00 KERJA MELALUI PASUKAN
  • Apa itu pasukan?
  • Perbezaan di antara Pasukan & Kumpulan
  • Kenapa mesti bekerja berpasukan
  • Ciri-ciri pasukan yang berkesan
3:45 PENINGKATAN PRODUKTIVITI
  • Produktiviti dan kerjaya anda
  • Cara-cara meningkatkan Produktiviti
  • Produktiviti diri dan untuk majikan
  • Profesionalisme dan Produktiviti
5:00 Tamat Kursus Hari Pertama
HARI KEDUA
9:00 PEMANDU PROFESIONAL, PEMBANTU PEJABAT DAN PENGAWAL KESELAMATAN
  • Siapa dia?
  • Sifat-sifat seorang pemandu, pembantu pejabat dan pengawal keselamatan
  • Tugas-tugas penting
  • Tugas-tugas harian & profesionalisme
10:45 PERANAN PEMANDU, PEMBANTU PEJABAT DAN PENGAWAL KESELAMATAN KE ARAH MENINGKATKAN IMEJ ORGANISASI
  • Konsep imej
  • Peranan pemandu, pembantu pejabat dan pengawal keselamatan dalam meningkatkan imej majikan serta organisasi
  • Kepentingan imej dalam menjayakan sesebuah organisasi
  • Imej profesional
1:00 Makan Tengah Hari

2:00 PENGGAYAAN DIRI DAN PERIBADI YANG PROFESIONAL
  • Pemandu, pembantu pejabat dan pengawal keselamatan yang ada gaya serta kelas
  • Membina keyakinan pada diri sendiri
  • Kemahiran perhubungan awam
  • Mengawal ragam
3:45 ETIKA PERKHIDMATAN
  • Konsep perkhidmatan
  • Budaya perkhidmatan
  • Amalan kemanusiaan yang baik dalam perkhidmatan
5:00 Kursus Tamat